Ile kosztuje roadtrip w USA? – NASZ KOSZTORYS NA 3 TYGODNIE

by Karolina Grychtoł

ORGANIZACJA PODRÓŻY PO USA W TRAKCIE PROGRAMU WORK&TRAVEL

Roadtrip po USA - KOSZTORYS

Robiąc porządek na dysku odkopaliśmy nasz kosztorys z roadtripu w USA, który odbyliśmy w 2019 roku biorąc udział w programie Work&Travel. Pamiętamy, że dostawaliśmy dużo pytań o to, ile nas kosztował trip, czy wystarczy kasy z pracy na campie, ile czasu przeznaczyć na wyjazd i tak dalej. Wychodząc tym pytaniom naprzeciw podrzucamy Wam poniżej nasz kosztorys podróży po USA. Mamy nadzieję, że choć trochę pozwoli Wam to przewidzieć swoje wydatki podczas planowania tripu. Poniżej nasz roadtrip w USA i kosztorys – bierzcie i korzystajcie!

KILKA WAŻNYCH INFORMACJI NA START:

Aby wpis był bardziej zrozumiały poniżej kilka ważnych informacji:

  • W USA znaleźliśmy się przez program work&travel, dlatego nie opisujemy tutaj kosztów związanych z przylotem, wizami itd. ponieważ to mieliśmy zawarte w opłacie za program.
  • Więcej o programie work&travel znajdziecie na stronie Camp Leaders – agencji, która organizuje tego typu wyjazdy, i która umożliwiła nam spełnienie anszego amerykańskiego marzenia 🙂
  • Trip trwał 19 dni
  • Jechaliśmy w trzy osoby ( dlatego wszystkie koszty poniżej to efekt podziału na 3) – jeśli pojedziecie ekipą 5-osobową może być jeszcze taniej, wiadomo
  • Jedzenie NIE JEST tutaj wliczone
  • Nasz camp znajdował się w stanie Nowy Jork, gdzie stawka jest trochę wyższa niż w innych stanach, dlatego pozwoliliśmy sobie na dłuższy wyjazd i wydanie większej kasy
  • W USA kierowcę można „uznać za doświadczonego” w  wieku 25 lat. Niestety żadne z nas nie miało więcej niż 25 lat, dlatego za wypożyczenie samochodu musieliśmy płacić dodatkową opłatę  tzw. Age Excess Waiver. Opłata jest naliczana za każdy dzień wypożyczenia i w naszym przypadku było to 25$/dzień, czyli za 10 dni 250$. Fajnie byłoby tę kasę przeznaczyć na dodatkowe atrakcje lub jedzenie, ale co zrobić.. takie prawo
    Więcej o wypożyczeniu samochodu znajdziecie we wpisie klikając tutaj.

PRZEBIEG NASZEGO TRIPU

  1. Przyjazd pociągiem do Nowego Jorku (nasz camp był ok.1,5h jazdy od NYC)
  2. 3 dni Nowy Jork – wpis znajdziecie klikając tutaj
  3. Lot do Las Vegas i spędzenie tam jednej nocy
  4. Wypożyczenie auta w Las Vegas
  5. 10 dni roadtrip po parkach narodowych
  6. Powrót do Las Vegas i oddanie samochodu
  7. Bus (coś jak Flixbus) z Las Vegas do Los Angeles
  8. 2 dni Los Angeles (bardzo żałujemy, że nie mieliśmy samochodu w LA – wszędzie mieliśmy daleko + czuliśmy się trochę niebezpiecznie, zwłaszcza wieczorami)
  9. Bus z Los Angeles do San Francisco
  10. 3 dni San Francisco
  11. Lot do Nowego Yorku
  12. Powrót na camp (na campie pracowaliśmy do 3. tygodnia września jeszcze)

LOTY

  • Nowy Jork – Las Vegas (Spirit) – 148$
  • San Francisco – Nowy Jork (United)– 154$

*lecieliśmy z jednym bagażem rejestrowanym

=302$

NOCLEGI

  • Nowy York Airbnb – 3 noce (link) – 74$
  • Las Vegas hotel Flamingo 1 noc – 45$
  • Grand Canyon Camping 1 noc – 6,67$
  • Monument Valley Camping 1 noc – 11$
  • Lake Powell Camping 1 noc – 5$
  • Gdzie Days Inn Wyndham 1 noc – 23$
  • Hotel Zion 1 noc – 15$
  • Las Vegas – Arizona Charlies 1 noc – 23$
  • Gdzie Vagabond North 1 noc – 20$
  • WHER Econolodge 1 noc – 18,33$
  • Las Vegas – Arizona Charlies 1 noc – 20,67$
  • Los Angeles – Airbnb 1 noc – 40$
  • San Francisco – Airbnb 2 noce – 96,67$

=398,34$

TRANSPORT

NOWY JORK

  • Pociąg nasz camp-Nowy Jork – 20$
  • Prom na Governors (Statua Wolności) – 3$
  • Bilety autobusowe do Nowego Jorku ( z miejsca, gdzie spaliśmy do centrum) – 24,67$
  • Metro – 7$
  • centrum Nowy Jork-Stadion Yankee (Uber)– 3,69$
  • Rower miejski Nowy Jork – 13,33$
  • centrum Nowy Jork- lotnisko EWR (Uber)– 6,67$

LAS VEGAS

  • lotnisko Las Vegas-centrum (Uber) – 5,23$
  • centrum Las Vegas-wypożyczalnia samochodów Sixt (Uber) – 7,22$
  • wypożyczalnia samochodów- dworzec autobusowy Las Vegas (Uber) – 6,67$
  •  Las Vegas-LA bus a’la Flixbus (Greyhound) – 28$

LOS ANGELES

  • centrum LA-Hollywood (Uber) – 5,33$
  • centrum LA-nasz nocleg (Uber) – 5,33$
  • Komunikacja miejska – 5$
  • Autobus wycieczkowy Hop on Hop Los Angeles – 35$
  • centrum LA-dworzec autobusowy (Uber)– 3,67$
  • LA-San Francisco (bus a’la Flixbus (Busbud))– 31,50$

SAN FRANCISCO

  • Komunikacja miejska – 5$
  • Centrum SF-Alcatraz (Uber) – 9,33$
  • San Francisco- lotnisko (Uber)– 12,33$

NOWY JORK

  • Pociąg Nowy Jork-camp – 25$

=262.97$

WYNAJEM SAMOCHODU

  • Wypożyczenie w Sixt – 353,33$
  • Ubezpieczenie dodatkowe – 70$
  • Paliwo – 96,67$

=520$

ATRAKCJE

  • NYC PASS 3 ATRACTIONS (wejściówka na 3 atrkacje NYC) – 85$
  • Brodway spektakl (Chicago)– 60$
  • Mecz Baseball – 14$
  • Monument Valley – 7$
  • Goosenecks State Park – 5$
  • Kanion Antylopy – 45$
  • Horseshoe Bend – 3,33$
  • Valley of Fire – 3,33$
  • Więzienie Alcatraz – 50$

=272,66$

INNE

  • Karta do telefonu z internetem – 33,33$
  • Annual Pass – 14$
  • Couchsurfing opłata rejestracyjna (niestety nie korzystaliśmy z Couchsurfingu ani razu) – 20$
  • Nowy Jork punkt przechowywania bagżu -5$
  • Las Vegas punkt przechowania bagażu – 4$
  • Los Angeles punkt przechowywania bagażu – 4$
  • Los Angeles punkt przechowywania bagażu  – 4$
  • San Francisco przechowywania bagażu – 4$
  • San Francisco przechowywania bagażu – 5$
  • Pralnia – 3$
  • Mycie samochodu – 6,67$

=103$

=1 858,97$ - ok. 7 278zł + jedzenie

Czy to dużo? Jeśli lecielibyśmy do USA na wakacje z Polski – na pewno, szczególnie, że były to nasze studenckie lata. Na szczęście pracowaliśmy na campie w USA, więc zarabialiśmy w dolarach i traktowaliśmy te kwotę po prostu jako 1800$ (czyli trochę jakby to było 1800zł), żadnego przeliczania na złotówki. Oczywiście wyjazd był niskobudżetowy i staraliśmy się zawsze wybierać tańsze opcje, jednak jak na studenciaków, którymi wtedy byliśmy, ta suma i tak robiła na nas wrażenie. Do wyjazdu nie dopłacaliśmy nic z oszczędności,  w całości był finansowany z kasy zarobionej na campie. Uważamy, że najważniejszym przy planowaniu tripu jest założenie konkretnego budżetu i takie zorganizowanie wyjazdu, by kasy starczyło. Mamy świadomość, że na innych campach można zarobić trochę mniej, więc wtedy w zależności od możliwości finansowych – musimy podjąć decyzję, czy dopłacamy ze swoich oszczędności czy rezygnujemy z części atrakcji (by wrócić tu np. za rok? 🙂 ).

 

Mamy nadzieję, że ten wpis trochę pomoże Wam w planowaniu budżetu na wyjazd i da chociaż minimalny pogląd na to, ile taki wyjazd może kosztować. Jeśli macie pytania dotyczące naszego kosztorysu, jak i całego tripu, piszcie śmiało! Jesteśmy na Instagramie oraz Facebooku – wystarczy wpisać podróżnikidwa 🙂

Podróżniki Dwa

You may also like

Leave a Comment

Lubisz ciasteczka? Pewnie Czytaj więcej